woensdag 21 maart 2012

Illustratief

Afgelopen maanden heb ik bij de stichting kunstzinnige vorming in Dordrecht, ToBe, een schilderscursus gevolgd.
Ik had al enige ervaring met schilderen, maar ik vond het weer heerlijk om te doen.
Een aantal van mijn gemaakte schilderijen:
Boom. Acrylverf.

Vlinder. Gemaakt met acrylverf, tape en geschilderd met een een pasje/card .


Paardenbloem detail. Acrylverf.
In de laatste les ben ik begonnen aan een schilderij met twee gezichten. De opdracht was een afbeelding te maken waar je een verhaal bij kon verzinnen (figuratief/illustratief). Ik was eerst begonnen met iets anders, maar daar zat ik voor mijn idee mee vast. Ik heb toen de tekst die ik als uitgangspunt wilde gebruiken losgelaten en ben eigenlijk gewoon begonnen. En zo ontstond er eigenlijk iets waar ik van tevoren niet diep over nagedacht heb, maar waar ik wel achter sta. De vormgeving en compositie vond ik zo geslaagd dat ik er eigenlijk ook naar uitzag om dit in stof of een combinatie van stof en verf uit te voeren.
Nu is het zo dat ik wel direct het eindresultaat zou willen laten zien, maar bepaalde projecten vergen gewoon wat meer tijd en moet je af en toe eens laten rusten, dus ik zal tussendoor op mijn blog stap voor stap ook de tussenresultaten laten zien.

Ik ben eerst begonnen met het opzetten van de compositie op papier. Vervolgens heb ik een stuk kobaltblauwe voile genomen en deze er met donkerblauw draad en mijn naaimachine opgestikt over de getekende lijnen. Ik ging wel wat ik de mist in het begin, maar later heb ik er nog een stuk van diezelfde stof overheen genaaid en ben nu best tevreden met dit eerste resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten