zondag 17 februari 2013

Twee slaapzakken.....voor een cavia

Wat ik vandeweek toch zag! Ik moest er eigenlijk wel om lachen en het was erg grappig om te zien....
Eigenlijk kreeg ik een vraag van iemand. Ze had 2 cavia's gekocht en wilde graag voor in de kooi, voor die beestjes slaapzakjes bestellen en kopen via internet. Ze vroeg (met een link erbij om te kijken hoe ze eruit zien) of ik ze ook zou kunnen maken?!
Ik heb gekeken en het zag er voor mij vrij eenvoudig uit, dus ik ben aan de slag gegaan en heb dus voor de cavia's een "slaapzakje" gemaakt. Zie je ze al zitten?!



Als je er zelf ook eentje zou willen maken, het is zeer eenvoudig:
Wat heb je nodig?
- katoen (1 lapje van 25 x 60 cm + naad)
- fleece (1 lapje van 25 x 60 cm + naad)

Leg de lapjes met de goede kanten op elkaar en stik de uiteinden aan elkaar. Draai dan de lapjes binnenstebuiten, zodat de 'verkeerde' kanten op elkaar komen en de 'goede' kanten ieder aan een buitenkant zitten. Klap vervolgens het lapje dubbel met de katoenen kant aan de binnenkant. Stik de zijkanten aan elkaar, keer om, zodat de fleecekant aan de binnenkant zit en klaar is je knaagdieren slaapzakje (ook geschikt voor konijnen).

1 opmerking:

  1. Ohh Maris wat zijn ze leuk geworden. Toen Simone zei dat ze die wilde bestellen zei ik gelijk dat ze dat aan jou moest vragen.Ben benieuwd hoe de caafjes het vinden. Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen