zondag 7 oktober 2012

Het muizenhuis

Ja ja, de zolder/ mijn werkplekje is bijna klaar! Aankomende week meer daarover en natuurlijk foto's, maar nu eerst wat ik gedaan heb afgelopen week.

Ik heb een klein projectje gedaan voor mijn werk als leerkracht in de klas. Het is deze week kinderboekenweek en het thema is "Hallo Wereld". Toen ik het thema een aantal weken geleden te horen kreeg moest ik direct denken aan het boek 'Het Muizenhuis' van Karina Schaapman; het muizenhuis is een wereld op zich. Ik had direct al allerlei ideeën om rond dit boek te doen met de kinderen (o.a. een 'eigen' muizenhuis maken met elkaar van schoenendozen), maar ook in de klas om mee te spelen en naar te kijken, twee muizen.
Op pinterest had ik een tijdje terug al het patroon gevonden voor een muisje van vilt. En zo is/zijn ze geworden!



1 opmerking: