dinsdag 4 september 2012

Nieuw atelier

Al weken geleden had ik het plan om de zolder, de plek waar al mijn materialen en naaimachine staan, eens goed onder handen te nemen. Afgelopen weekend ben ik dan uiteindelijk toch begonnen. We hadden een gestortte betonmuur, waar hele lelijke gaatjes in zaten. Een aantal jaar geleden hadden we die al geschilderd, maar die gaatjes stoorden me de laatste tijd enorm, net als alle troep en rommel die er ook regelmatig rondslingert. Eerst ben ik enthousiast aan de slag gegaan met plamuur en een plamuurmes om alle gaatjes te dichten, maar dat was echt onbegonnen werk, dat moest gewoon sneller kunnen! Vervolgens heb ik structuurverf gekocht en met een paar uurtjes zag het er al stukken beter uit dan het geweest was. Nu houd ik heel erg van licht en wit, maar ik ben ook van de kleurtjes! En ik wilde er een kleurtje op, en wel hardroze. Ook dat is nu gedaan.
structuurverf op de muur
Hardroze Lief! verf












Verder ben ik ook de schotten wit aan het schilderen die ervoor zorgen dat we nog opbergruimte hebben onder het onderste stuk schuin dak. Er moet nog een lichte vloer in, ik wil nog een nieuwe (werk)tafel en een fijn opbergsysteem. Ik heb een moodboard gemaakt met sferen, kleuren en dingen die ik wil.
Je merkt, er is weer genoeg te willen, en te doen nog. Ik ben nog niet klaar, maar het wordt elke keer een stukje mooier!

1 opmerking:

  1. Mooi moodboard, prachtig sfeertje!!
    Ben erg benieuwd naar hoe het gaat worden dalijk. Als het af is, kom ik je atelier (als je dat goed vindt) bewonderen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen