zondag 3 juni 2012

Gelukspoppetjes

Afgelopen winter had ik voor onze buurmeiden een klein ' kadootje' gemaakt. Zij hebben als zwarte piet toen onze kids opgezocht. Uiteraard deden ze dat voor een kleine vergoeding en ik vond het leuk om dat op een leuke manier te verpakken. Ik heb toen van stof twee gelukspoppetjes, zwarte pietjes, gemaakt.  

Nu vind ik het leuk om gelukspoppetjes te haken vanaf een patroon uit het boekje 'gelukspoppetjes haken', maar nog leuker leek het me er zelf eentje van stof te ontwerpen en maken.




De gelukspoppetjes hebben elk een eigen kado zakje in dezelfde kleur als hun buikje. In het kadozakje is bovendien nog ruimte  voor een papiertje met een gelukswens aan de ontvanger.

"Geluk is als een vlinder.
Hoe meer je er op jaagt, hoe verder hij zich van jou verwijdert.
Maar als je rustig blijft zitten en je aandacht aan andere dingen besteedt, komt hij vanzelf op je schouders zitten."

3 opmerkingen: